Zakładasz stronę internetową dla firmy? Rozważnie dobierz domenę

Zakładasz stronę internetową dla firmy? Rozważnie dobierz domenę

W toku ostatnich trzydziestu lat internet stał się nierozerwalną częścią naszego życia zawodowego jak i prywatnego. Z każdym rokiem coraz bardziej bliskie prawdy staje się stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w internecie to tak jakbyś nie istniał. Dlatego każde przedsiębiorstwo, które chce mieć stały kontakt z klientami musi założyć własną stronę www. A pierwszym działaniem ku temu jest dobór i rejestracja domeny.

Jak wybrać najodpowiedniejszą domenę internetową dla Twojego przedsiębiorstwa?

Wybór domeny, a szczególnie tej, która ma służyć w celach biznesowych, powinien być zaplanowany, zarówno w części dotyczącej rozszerzenia, jak i nazwy głównej. Kiedy decydujemy się na konkretną domenę dla przedsiębiorstwa musimy mieć pewność, że jest odpowiednia do profilu jej działalności i terenu działania. To istotne, bo jeśli już zaczniemy działania marketingowe związane ze podniesieniem widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania, ciężko będzie ją zmienić nie tracąc klientów. Jeśli nasza firma działa tylko na obszarze Polski, naturalnym wyborem jest wykorzystanie rozszerzenia .pl lub com.pl. To najpopularniejsze, ale nie jedyne możliwości. Marki o mniejszym zasięgu mogą postawić na rozszerzenie regionalne, np. bialystok.pl, elblag.pl czy waw.pl. Z kolei te, które myślą o ekspansji na inne państwa mogą od razu zarejestrować także inne interesujące je domeny państwowe, np. .es (Hiszpania), .ru (Rosja) czy .nl (Holandia), jeśli adresują ofertę do mieszkańców danego kraju, albo postawić na bardziej uniwersalną domenę międzynarodową, jak .com – dla całego świata lub .eu – dla krajów Unii Europejskiej. Rzecz jasna są też rozszerzenia przeznaczone dla stron nie związanych z działalnością gospodarczą, czyli tzw. domeny funkcjonalne, np. .gov, .blog, .org, .edu.

Dobrze przemyśl także nazwę główną domeny

O wiele więcej planowania zabierze na pewno wybór nazwy głównej w domenie. Tutaj powinno się wziąć pod uwagę o wiele więcej aspektów. Jeśli firma istnieje już w świadomości klientów, trzeba zastosować ją jako nazwę główną domeny, a jeśli nie, to winniśmy wybrać nazwę chwytliwą, niezbyt długą i przede wszystkim prostą do zapamiętania, która jednocześnie jednoznacznie kojarzy się z ofertą firmy. Jeśli nie mamy pomysłu na nazwę, sprawdźmy słowa kluczowe związane z daną branżą gospodarki i poszukajmy interesujących asocjacji. Pamiętajmy przy tym, by wybrana nazwa główna była zgodna z ortografią (chociaż oczywiście nie będzie zawierać symboli diakrytycznych). Zanim zarejestrujemy domenę użyjmy wyszukiwarki domen i sprawdźmy, czy nie jest ona już zajęta lub czy nie istnieje już strona o bardzo podobnej nazwie. Możemy dzięki temu uniknąć niepożądanych wizerunkowo konfrontacji sądowych.