Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Prowadzenie prężnej strony www wymaga jej sprawnego pozycjonowania w przeglądarkach, żeby była dostrzegalna dla odbiorców i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Bany i filtry Google mogą zostać założone na stronę, kiedy nasze zabiegi powodują naruszenie zasad prawidłowego SEO. Sprawdźmy, co zrobić w takiej sytuacji.

Dlaczego filtry i bany Google są groźne dla witryny online?

Ban od Google oznacza najsurowszy wymiar sankcji, któremu może ulec witryna w sieci. Jest to zupełne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia prowadzenie interesu. Po zbanowaniu witryny ilość naszych gości gwałtownie zmaleje, gdyż większość użytkowników korzysta z Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach wyszukiwania, co też źle oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy ustawiane wprost przez ekipę Google filtry ręczne oraz wywoływane samoczynnie przez specjalistyczne programy filtry algorytmiczne.

Czy da się zlikwidować bany i filtry Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za używanie zbyt dużej liczby odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu nadania jej wysokiej pozycji. Żeby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej prześwietlić jego podłoże. Najlepiej zaangażować do tego profesjonalną agencję SEO, która sprawnie rozprawi się z filtrem. Operacja może jednak przeciągać się nawet pół roku, trzeba więc trochę poczekać.