Dowiedz się więcej o audycie sklepu internetowego.
Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem różnych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak kod strony, hierarchię nagłówków, metadane, prędkość ładowania się strony i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Oprócz samego zestawienia błędów i nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się także zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO bada stronę www pod kątem dostępności, zgodności ze normami W3C, treści na stronie, a także poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykryła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co najważniejsze – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – sporo problemów może uchwycić tylko specjalista w danej dziedzinie
Online znajduje się dużo stron i narzędzi, za pomocą których można natychmiast i za darmo wykonać audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Całe mnóstwo. Darmowe narzędzia bądź też wersje testowe z niewielką liczbą opcji, nie są doskonałe. Jeżeli już przyuważą pewne nieprawidłowości na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Mnóstwo problemów (przykładowo w kodzie) uchwycić można tylko w trakcie analizy dokonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie algorytm.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję czeka się zwykle od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Okres na przekazanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów obecnych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na otwartym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to błędów do naprawienia może być wiele. Jeśli strona powoli się wczytuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na istotne dla klienta słowa kluczowe, to także są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.
Jakie problemy wykrywa audyt SEO?
Dokładnie zrealizowany audyt SEO może wykryć masę wad witryny, m.in:
- powolne wczytywanie się strony w wersji na urządzenia mobilne oraz na komputer,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- niska jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
- brak lub źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]