Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Więcej szczegółów o pozycjonowaniu - kliknij w to miejsce

Istnieją 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Święto Pracy lub Dzień Kobiet. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Najczęściej należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Nike Air Max białe sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna,
– smartfon LG G7 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne przede wszystkim dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przeważnie:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Widzew”)
– miasto (“salon kosmetyczny Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób mieszkających na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep ogólnospożywczy”, to “sklep ogólnospożywczy Kraków”.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]