Oferta PBN w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Was stworzyliśmy.
Aby konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę www, ale również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – kto stosuje PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są przeważnie stosowane jako element złożonej strategii reklamowej, co trzeba mocno podkreślić, bo najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie to spory koszt, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.
Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon czy adres e-mail i nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Następny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, rzetelne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, prawem, bieżącymi informacjami czy zdrowiem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO