Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one za stosowanie w pozycjonowaniu niedozwolonych metod.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj odnotowują spadek w wynikach wyszukiwania. Zdarza się, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień w zupełności znikają z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Czasami zdarza się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplikowanie treści. Surowo zabroniony jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie różnych stron dla użytkowników i robotów Google.
Najlepszym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest po prostu pamiętanie o zasadach, stworzonych przez Google.